There was an error in this gadget

Thursday, November 27, 2008

KENAPA....? MELAYU......?

owng melayu nk jatuh kan melayu sendiri?

owng melayu malu mengaku diri diew melayu?

owng melayu tak reti berbahasa melayu?

owng melayu berlagak pandai sedangakn bodoh 

segalanya?

owng melayu tergedik2 nk jadi owng puteh?


pendapat dari warga myspace...
dari Mr. ANDRO
 beliau menyatakan bahawa...
Nov 27, 2008 7:27 PM
sbb org melayu banyak sgt nak buat PHD... memang ar malu nak mengaku melayu klu ramai anak melayu dah hancur dan ramai melayu jd hamba dadah dan melayu pun ramai sekali yang mengunjungi club belakang pizza hut dkt bukit bintang... memang ar bahasa melayu susah sbb sejak lahir lg kita guna bahasa daerah.. sapa cakap melayu bodoh???mungkin dia pandai dengan satu perkara saja jd dia tunjuk ar pandai... ha3...bagus pun nak jd mcm org puteh.. sbb diorg lebih maju dr kita dan diorg xpernah pun tiru cara org timur dan adat diorg lebih baik dari kita....ha3.. cuma budaya je teruk..tp lebih teruk kita la..sbb kita tiru dan ubahsuai nampak ketimuran..

dari KEYLA (SINGLE)
beliau punya menyatakan bahawa...
Nov 27, 2008 9:49 PM 
xder pegangan agame!!  





dari farieyz_ferdauz
menyatakan bahawa.... 
Nov 28, 2008 12:17 PM
itu sekadar bangsa..
bg aku xde ape yg perlu dibanggakan menjadi seorg melayu pada hari ini..
melayu hanya pd nama..
melayu yg dulunya lantang memperjuangkan dan menjadi panji kepada kesinambungan ISLAM di malaysia kini menjadi perosak bangsa dan agama sendiri..
melayu jugalah yg menggadaikan maruah bangsa..
melayu jugalah yg mencemarkan kesucian ISLAM..
so,xde pe yg perlu dibanggkan dgn MELAYU..
aku bangga menjadi seorg MUSLIM..
kerana masih ramai yg memperjuangkan ISLAM tp semakin ramai yg menggadaikan hak melayu..
Allah tidak memandang kepada bangsa tp ALLAh hanya memandang kepada hati2 yg ikhlas memperjuangkan bangsa berlandaskan syariat akhlak islamiyyah..


dari mael Nov 28, 2008 2:44 AM
menyatakan pula bahawa....
Aku sedih, Kerana aku anak Melayu Yang melihat pada benih2 kehancuran Kaumku sendiri, Meratapi setiap persengketaan antara kaumku sendiri. Aku sedih, Kerana aku anak Melayu, Yang Melihat pada ketidaksuburan perpaduan, Menangisi setiap pertelingkahan yang terjadi sesama kaumku sendiri. Aku sedih, Kerana aku anak Melayu, Yang Meniti hari2 kebinasaan kaumku, Menyesali segala yang terjadi, Kerana Kaumku kini tidak sehaluan. Aku sedih, Terlalu sedih, Kerana aku anak Melayu, Yang sengsara kerana karenah kaumku sendiri, Melihat segala keretakan dan persengketaan, Melihat kelantangan suara dari kaumku sendiri, Yang berpuak, Yang sering menyalahkan satu sama lain.... Sungguh sedih, Kerana aku anak Melayu, Inginkan kesejahteraan dan kebahagian, Yang inginkan senyuman di bibir setiap kaumku dan saudaraku yang lain...... Kerana senyuman itu adalah perpaduan, Persatuan yang Jitu dari sebuah Bangsa Melayu!!!!!!

1 comment:

i-chimera said...

Sebab tu Dr M kata Melayu mudah lupa... dpat mende best sekejap je, terus tak ingat asal usul.. heh